Sessiz Oda | Lori Schiller Kitap Yorumu

Merhabalar, şu sıralar bookstagram hesabımda önceden paylaşmış olduğum kitap yorumlarımı buraya giriyorum. Bu paylaşımlarımdan sonra güncel okuduğum kitapların yorumunu da gireceğim tabi ki :) 


Sayfa Sayısı: 468
Baskı Yılı: 2011
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı Yayınları


"Burası tam olarak yeterli değil. Koltuktan uçamadım," dedi. Etrafına bakındı. " Eğer beni pencereye götürebilirsen sana uçabildiğimi gösterebilirim."
Buna inanıyordu. Bu konuda hiç bir şüphe yoktu, bunu gerçekten yapabildiğini sanıyordu. Eğer onu pencereye götürürsek elleri havada iki tarafına açılmış olarak yere çakılacaktı.
Ne diyeceğimizi bilemiyorduk, biz de konuyu değiştirdik ve sonra hastaneden ayrıldık. Ayrılırken sesi kulaklarımda çınlıyordu: "Uçabiliyorum baba, uçabiliyorum."

'' On yedi yaşındaki Lori Schiller birbirine bağlı zengin bir ailenin tek kızıydı. Altı yıl sonra ilk intihar girişiminde bulundu ve New York şehrinde kafasında ona eziyet eden sesler ve üzerinde yırtık pırtık kıyafetleriyle sokaklarda dolaştı. Lori Schiller artık bütünüyle olgunluğa ulaşmış bir şizofreni hastalığının tam ortasındaydı. Defalarca hastaneye yattı, rehabilitasyon merkezlerine sığındı, durumu kötüleşti, daha fazla intihar teşebbüsünde bulundu ve yorucu olan mutlak bir çaresizliğin içinde yaşadı. Ama kurtuldu.
Şimdi bu kişisel yaşam öyküsünde Lori bizi, kendine ait saklı dünyasından içeri alıyor, onu iyileştiren doktorları ve hastalığı süresince acı çeken ailesini de yanına alarak bu hastalıktan nasıl kurtulduğunu anlatıyor. Sürükleyici, yürek parçalayıcı ama kesinlikle yüceltici bir hikâye…
SESSİZ ODA akıl hastalığının yarattığı yıkıcı etkilere, sabrın ve cesaretin gücüne şahitlik eden mükemmel bir klasik
. ''


Okulunda da çok sevilen ve başarılı olan Lori'nin hayatı gaipten sesler duymaya başlamasıyla alt üst olur. Beyninin içinde ki sesler Lori'yi çıldırtır ve katlanamaz hale getirir. O hayat dolu başarılı kız adeta yaşayan bir ölüye döner. Kendine ve etrafında ki insanlara ciddi olarak zarar vermeye başlar. Beynindeki sesler onu sürekli intiharın eşiğine sürükler. Lori bir zaman sonra hastalıkla mücadele etme kararı alır. Doktorlarınında desteği ile Lori tedavi sürecine girer ve hayata tutunmaya, her şeyi değiştirmeye karar verir. 

Kendisini bu kadar inciten hastalığının ona yaşattıklarını tam da iyi olmuşken bu kitabı yazmak için tekrar tekrar hatırlamak, hastalığı ve hastayken ki davranışlarıyla ilgili insanlarla görüşmeler yapmak çok zor olmalı. 
Kitapta Lori'nin hayatında önemli bir yere sahip olan ailesinin ve arkadaşlarının da bölümleri var. Sanırım kitabı en iyi yapan şey ise bu. Lori'nin aldığı ilaçlar yüzünden hatırlayamadığı yerleri ise annesi ve babası anlatıyor. Kendi kızlarının gözlerinin önünde eriyip gitmesine şahit olmak ne acı bir olay. 
Kitabı okumadan önce şizofreni hastalığının bu denli olduğunu bilmiyordum açıkcası. O kadar etkilendim ki ve böyle yaşanmış hikayeler sayesinde umudumuzu hiçbir zaman yitirmememiz gerektiğine inanmaya başladım. Her zaman umut vardır... Kesinlikle okumalısınız demeyeceğim ama sizde benim gibi böyle gerçek hayatları ve psikolojik hastalıklar üzerine olan kitapları okumayı seviyorsanız alın okuyun derim. Bir şey kaybetmez, üstüne bazı şeyler kazanırsınız. 
Puanım 5/5



"Lori ile şizofreninin derinliklerine yolculuk ettikten sonra, asla eskisi gibi olamayacaksınız." 
Diane Sawyer

"İlk sayfasından itibaren Lori'nin hikâyesi sizi etkisi altına alacak ve üzecek…
Şizofreni hakkında okunulabilecek en iyi kitap."
Oakland Press





5 yorum:

  1. Çok merak ettim. Şizofreni temalı kitap ve filmler hep ilgimi çekmiştir. Gerçekten yaşayanlar için çok zor bir hastalık ve üzücü.. Listeme aldım kitabı, eline sağlık. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okumanı tavsiye ederim :) Yorumun için de teşekkürler :)

      Sil
  2. Temanız çok hoşmuş. Takibe aldım sizi bana da beklerim :)
    http://benmeczup.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bende hemen bakıyorum bloğunuza :)

      Sil
  3. Bunu okumadim. Tanitim için tesekkürler.

    YanıtlaSil