KARANLIK ZİHİNLER - ALEXANDRA BRACKEN | KİTAP YORUMU


Yazar: Alexandra Bracken
Kitabın Asıl Adı: The Darkest Minds 
Çeviri: Handan Sağlanmak Arlı 
Yayınevi: Parodi Yayınları
Tür: Fantastik, Distopya 


Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım. 
aklınızın derinlerinde gezinebilir.
Anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken, Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim.
Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile...
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar ve kaçanlar...



Bu Distopya romanında konu biraz değişik. Aslında çok fazla Distopya okuyan birisi değilim daha çok fantastik/epik fantastik tercihim oluyor. Kitabın konusuna gelirsek; 

Dünyada sadece çocukları etkileyen bir salgın hastalık oluşuyor. Bu salgına yakalanan çocuklar ya ölüyorlar ya da özel yeteneklere sahip oluyorlar. Bu özel yetenekli çocuklar ise yetişkinler tarafından tehlike arz ediyor. Başkan Gray tarafından kurulan Psi Özel Kuvvetler, salgına kapılan çocukları ya zorla alıkoyuyor ya da ailelerinin isteği üzerine teslim ediliyor. PÖK tarafından alınan çocuklar bir çeşit rehabilitasyon görünümlü hapishaneye götürülüp, her şeyi yasaklayarak çocuklara zulüm ediyorlar diyebiliriz. Çocukları bu rehabilitasyon merkezinde bir teste sokuyorlar ve hangi renk grubuna ait olduklarını(Sarı, Mavi, Kırmızı, Turuncu, Yeşil) belirliyorlar.



Kitabın çok fazla hayranı, seveni var. Peki ben kitabı sevdim mi? Bilemiyorum. Sanırım iyi bir yorum yapabilmem için diğer kitapları da okumam lazım çünkü ben birinci kitaptan pek bir tat alamadım. Galiba bunun nedeni stresli olduğum ve yoğun olduğum bir dönemde okumam. Sanırım müsait bir anımda tekrar okuyacağım. 

 Dediğim gibi çok fazla Distopya okumadığım için kitap iyi mi kötü mü karar veremedim. Ayrıca kitapta bir kaç yazım hatası vardı ki ben bu tür durumlara biraz kıl kapıyorum. Yani en ufak şeylerde kitaptan soğuyorum. 

Karakterlere gelirsek; Ruby'i çok sevdim. Onun yavaş yavaş olgunlaşmasına şahit olmak güzel bir şey. Yaşadığı şeyler hiç kolay değil fakat Ruby güçlü durmayı başaran bir karakter. Bir de tabi Zu var. Minnak Zu. Kırılgan, narin ve yaşına göre çok fazla şey yaşamış olan küçük karakterimiz. Sizde benim gibi Zu'ya sarılmak isteyip ''Her şey yoluna girecek.'' demek isteyeceksiniz eminim ki. Chubs ve Liam ise kitaba ayrı bir renk katıyor. Liam'a aşık olmamak elde değil! Etrafında ki herkesi koruyup kollamak istiyor. Chubs ise kendine has ve komik bir karakter. Kısacası karakterler birbirinden güzel ve özgün! 

Serinin diğer kitaplarını da en kısa zamanda alıp okumak istiyorum çünkü o zaman tam anlamıyla sevmiş ve fikirlerim oturmuş olacak. Benim gibi bu seriyi en son okumayın, gidip alın hemen! 


Puanım 4/5





0 yorum:

Yorum Gönder